Jesienny wieniec

Witajcie !

 Piszę do Was nietypowo w niedzielne przedpołudnie :) Dawno nie było na blogu postów w tematyce "Zrób to sam", więc dzisiaj pokażę Wam jak zrobić fajny jesienny wieniec niewielkim kosztem. Jedynym większym wydatkiem może być pistolet do kleju na gorąco, jeśli jeszcze takiego nie posiadacie. Wieniec oczywiście za jakiś czas spokojnie może zmienić się w świąteczny - wystarczy tylko dodać odpowiednie dekoracje. 

  Do jesiennego wieńca potrzebujemy:
- szyszki, kasztany, żołędzie,
- pistolet do kleju na gorąco,
- 2 kartonowe talerzyki o średnicy 23-24 cm,
- pasek brązowej bibuły o szerokości 4 cm,
- klej do papieru.
 


  Kartonowe talerzyki sklejamy ze sobą. W oryginalnym projekcie sklejało się je wypukłymi stronami na zewnątrz, ale ja skleiłam je stroną wypukłą do wklęsłej (czyli tak jak zwykle układa się talerz na talerzu). Następnie talerzyki smarujemy klejem i owijamy paskiem bibuły. Odczekamy chwilkę, aż klej wyschnie i robimy dziurkę, przez którą przełożymy sznurek/tasiemkę do zawieszenia. Ja zrobiłam ją dziurkaczem do papieru. 
  Gdy wykonaliśmy wszystkie powyższe czynności, możemy przystąpić do przyklejania szyszek/kasztanów/żołędzi do kartonowej podstawy. Warto wcześniej rozplanować ułożenie poszczególnych elementów, aby w trakcie klejenia nie spotkały nas jakieś niespodzianki. No i pamiętajcie, żeby nie zaklejać dziurki do zawieszenia ;) Wieniec robi się niesamowicie szybko, co tak mnie zaskoczyło, że od razu zrobiłam dwa ;) Tak się prezentuje jeden z nich...




Pomysł na wieniec pochodzi ze strony http://lawendowydom.com.pl/

  A jak już jesteśmy w temacie jesieni to wrzucam jeszcze dwa zdjęcia ze spaceru po moim ulubionym parku. Zbieraliśmy kasztany i żołędzie do kolejnego wieńca :)



Pozdrawiam ciepło i słonecznie,
Aleksandra :)


Komentarze

  1. Rewelacja, właśnie robiłam ofertę na świąteczne warsztaty i zastanawiałam się jak i gdzie kupić koło na wieniec a Ty mi tu taki świetny i tani sposób podsyłasz:) Telepatia Ola:) Dziękuję i wieniec jest cudny:) Uwielbiam złotą, polską jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. super, też właśnie myślę o zrobieniu stroika jesiennego :-) zainspirowałaś mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekny wieniec. Tak nie wiele potrzeba aby zrobic piekną jesienną dekorację.
    Cudownej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste, a jakie efektowne! Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja co roku tyle kasy wydawałam... hihi.
    piękny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, super, super Olu. Pewnie też się skuszę zrobić taki wieniec. Pozdrawiam c. Dziunia.

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniały ten Twój wieniec!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł, na pewno spróbuję zrobić podobny! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł, na pewno skopiuję, akurat w pracy potrzebuję jakiegoś wianuszka!

    OdpowiedzUsuń
  10. wersji z talerzami papierowymi jeszcze nie znałam:)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty