środa, 18 kwietnia 2012

Rainbow

   Chyba każdy z nas ma w domu książki. W mniejszych lub większych ilościach przechowujemy je głównie na półkach i segregujemy wielkością, alfabetycznie, tematycznie lub ... kolorystycznie. Właśnie ten ostatni sposób staje się coraz bardziej popularny.
   Osobiście także zdecydowałam się  ułożyć książki według kolorów i przyznam szczerze, że efekt jest zaskakujący! Wcześniej  układałam je tematycznie - powieści, poradniki, naukowe, albumy, itd... Teoretycznie na półkach panował porządek i nie miałam problemu ze znalezieniem jakiejkolwiek książki. Jednak efekt wizualny nie był zadowalający...








   Zdjęłam więc książki z półek i na podłodze układałam je na oddzielne gromadki - białe, czarne, zielone, niebieskie, żółte, różowe, czerwone, itd. Gdy podzieliłam je kolorystycznie pozostała kwestia umieszczenia książek w tych kolorystycznych "blokach" z powrotem na półkach. No i tu troszkę się nagimnastykowałam ;) Kilka razy zmieniałam konfigurację, ale w końcu uzyskałam pożądany efekt.











   I co sądzicie?? Moim zdaniem jest super! Maksimum efektu przy minimum wysiłku :) Na półce wreszcie zapanował porządek, którego nie mogłam osiągnąć stosując inne metody segregacji książek. Natomiast układając książki kolorystycznie tworzymy swego rodzaju dekorację, która przypomina tęczę, wprowadza ład do całego pomieszczenia i sprawia, że wygląda ono na idealne miejsce do relaksu i wyciszenia. Poniżej znajdziecie zdjęcia, które mnie zainspirowały do takich zmian.



 fot. Patrick Gage


fot. chotda







Ciao!

Aleksandra

2 komentarze:

  1. gratuluję biblioteczki. bardzo fajnie wygląda takie ułożenie książek. świetna dekoracja.
    ja mam ułożone tematycznie i nie wyobrażam sobie jednak inaczej. bezbłędnie umiem znaleźć tą, której szukam. ale chaos estetyczny pozostaje, to prawda

    OdpowiedzUsuń
  2. Księgozbiór w domu to czasem wizualny problem...też się z tym zmagałam.U mojejNatalki wykorzystałam właśnie układ kolorystyczny, sprawdza się w 100 %.

    OdpowiedzUsuń